OGŁOSZENIE O PRZETARGU
Treść
OGŁOSZENIE
O przetargu nieograniczonym na zamówienie prowadzone w trybie ustawy z dnia 29.01.2004
Prawo Zamówień Publicznych / Dz. U. Nr 19 poz. 177 /
o wartości poniżej 60.000 EURO
1)NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO; Stowarzyszenie „Dolina Dunajca”
33-390 Łącko 498
2)OKREŚLENIE TRYBU ZAMÓWIENIA; Zamówienie prowadzi się w trybie przetargu nieograniczonego.
3)OKREŚLENIE SPOSOBU UZYSKANIA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA,
A TAKŻE JEJ CENĘ, JEŻELI JEJ UDOSTĘPNIENIE JEST ODPŁATNE;
Specyfikację Istotnych warunków zamówienia oraz szczegółowe informacje dotyczące przetargu można uzyskać w Warsztatach Terapii Zajęciowej w Czarnym Potoku (budynek starej szkoły podstawowej) lub na stronie internetowej U.G. Łącko www.lacko.iap.pl
Osobą uprawnioną do kontaktu z wykonawcami jest : Teresa Korniak tel.018/447 95 74
lub 0502293630
Specyfikację przekazuje się pocztą lub wydaje na wniosek wykonawcy. Koszt specyfikacji 0,00 zł
4)OPIS PRZEDMIOTU ORAZ WIELKOŚCI LUB ZAKRESU ZAMÓWIENIA, Z PODANIEM INFORMACJI
O MOŻLIWOŚCI SKŁADANIA OFERT CZĘŚCIOWYCH;
Przedmiotem zamówienia jest: Wynajem autobusu (busu) wraz z kierowcą na przewóz osób niepełnosprawnych uczestników WTZ na zajęcia terapeutyczne.
(CPV 60.11.72.00 )
Szczegółowy zakres zamówienia określa Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia Publicznego zwanych dalej
„specyfikacją” wraz załącznikami. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.
5)INFORMACJĘ O MOŻLIWOŚCI ZŁOŻENIA OFERTY WARIANTOWEJ;
Nie dopuszcza się składania oferty wariantowej.
6)TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA;
Wymagany okres wykonania : od 02.01.2007r.- 31.12.2007r.
7)OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY
SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW;
Zamawiający sprawdzi spełnienie przez wykonawców wymogów określonych w Prawie Zamówień Publicznych,
specyfikacji a pod uwagę będą brane oferty zawierające żądane w specyfikacji dokumenty i oświadczenia.
8) INFORMACJE NA TEMAT WADIUM;
Wadium nie jest wymagane ze względu na wartość zamówienia
9)KRYTERIA OCENY OFERT I ICH ZNACZENIE;
Istotnym kryterium jest cena. Zamawiający wybierze ofertę z najniższą ceną.
10)MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT; Warsztaty Terapii Zajęciowej
w Czarnym Potoku 111, 33-390 Łącko
Oferty należy składać osobiście w kopercie, /opakowaniu/ z napisem:
„Oferta – na „ Wynajem autobusu (busu) wraz z kierowcą, na przewóz osób niepełnosprawnych uczestników WTZ na zajęcia terapeutyczne
w terminie do 22.12.2005r.do godz. 1000 , otwarcie ofert o godz. 1015 - w świetlicy WTZ.
Ofertę można wysłać pocztą. Oferty które nie wpłyną do zamawiającego w oznaczonym czasie nie będą rozpatrzone.
11)TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ.
Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się z upływem terminu składania ofert
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
zwana dalej "specyfikacją" o równowartości poniżej 60.000 EURO w trybie przetargu nieograniczonego określonego ustawą z dnia 29.01.2004 Prawo zamówień publicznych
/Dz. U. Nr 19 poz. 177/ z późn. zm.
Zamawiający: Stowarzyszenie" Dolina Dunajca" w Łącku 33-390 Łącko 498
Zamówienia publicznego udziela się w trybie przetargu nieograniczonego - zgodnie z Ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 19 poz. 177 z późn. zm.) zwanej dalej Ustawą.
I. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi:
"Wynajem autobusu (busu) wraz z kierowcą na przewóz osób niepełnosprawnych – uczestników WTZ na zajęcia terapeutyczne"
(CPV 60.11.72.00)
Warsztaty Terapii zajęciowej w Czarnym Potoku, 33-390 Łącko
Trasa:
Kurs I Zarzecze, Zabrzeż, Maszkowice, Brzyna, Obidza, Łazy Brzyńskie, Jazowsko, Kadcza, Czarny Potok
(przywóz uczestników)
21osób + 2 opiekunów
(odwiezienie uczestników)
21 osób + 2 opiekunów
Kurs II Czarny Potok , Kadcza, Jazowsko,
Łazy Brzyńskie, Obidza, Brzyna, Maszkowice, Zabrzeż, Zarzecze
Długość jednego kursu- 58 km
(2 kursy dziennie: 1 do WTZ, 1 do domu)
58 x 2 kursy= 116 km
2.Godziny dowozu i odwiezienia uczestników ustalone zostaną pomiędzy "Wykonawcą" a kierownikiem WTZ.
3.Termin realizacji przedmiotu zamówienia: od 02.01.2007 do 31. 12.2007r.
4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Oferta musi obejmować całość przedmiotu zamówienia.
5. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 lub 7.
6. Zamawiający nie dopuszcza złożenia oferty przewidującej odmienny niż określony w SIWZ sposób wykonania (oferta wariantowa)
II. WARUNKI JAKIE MUSZĄ SPEŁNIAĆ WYKONAWCY
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy którzy:
a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek
posiadania takich uprawnień,
b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do
wykonania zamówienia
c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia,
e) ponadto Wykonawcy muszą spełniać warunki dodatkowe tj. wszystkie wymogi określone w niniejszej Specyfikacji
Istotnych Warunków Zamówienia.
2. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:
a) wykonawców, którzy w ciągu ostatnich trzech lat przed wszczęciem postępowania wyrządzili szkodę nie wykonując
zamówienia lub wykonując je nienależycie, a szkoda ta nie została dobrowolnie naprawiona do dnia wszczęcia postępowania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które wykonawca
nie ponosi odpowiedzialności,
b) wykonawców w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono,
c) wykonawców, którzy zalegają z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, z
wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
d) osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem
o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych,
e) spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych,
f) spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych
g) spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych
h) osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych,
i) podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, na podstawie przepisów
o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary,
j) wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o których mowa wart. 22 ust. 1 pkt. 1 - 3
k) wykonawców, którzy wykonywali czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub .posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności z wyjątkiem autorów .miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, jeżeli przedmiotem postępowania o udzielenie zamówienia są .prace projektowe wynikające z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, sporządzonych przez tych autorów,
I) wykonawców którzy złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania,
m) wykonawców którzy nie złożyli oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów
potwierdzających spełnienie tych warunków
Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
3. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy
ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania
w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy
Zapisy w SIWZ dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców ubiegających się wspólnie
o udzielenie zamówienia.
III. WYKAZ DOKUMENTÓW, JAKIE WYKONAWCY WINNI DOSTARCZYĆ WRAZ Z OFERTĄ
Składając ofertę (wzór zał. nr 1) wykonawca zobowiązany jest złożyć:
1. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - zał. nr 2 do niniejszej SIWZ
2. Aktualny odpis z właściwego rejestru sądowego albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności
gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, - wvstawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Ubiegające się o zamówienie publiczne spółki z o.o. winny przedłożyć uchwałę wspólników upoważniającą do zaciągnięcia zobowiązania lub umowę spółki o ile wartość zamówienia przekracza dwukrotnie wysokość kapitału zakładowego (art. 230 Kodeksu Spółek).
3. Oświadczenie, że oferent nie zalega z opłacaniem podatków we właściwym Urzędzie Skarbowym, oraz opłat, składek na ubezpieczenia społeczne we właściwym Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych wg załączonego wzoru załącznik nr 3 do niniejszej specyfikacji
4. Polisę lub innego dokumentu ubezpieczenia potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej
5. Wykazu niezbędnego dla realizacji usługi taboru samochodowego, z załączeniem kserokopii dowodów rejestracyjnych
pojazdów przeznaczonych do wykonania usługi, oraz proponowane osoby - kierowcy wraz z uprawnieniami do obsługi
pojazdów samochodowych (prawo jazdy, świadectwo kwalifikacji) zał. nr 4 do niniejszej SIWZ
6. Licencja na wykonanie krajowego transportu drogowego osób
7. Polisy ubezpieczeniowe pojazdów przeznaczonych do wykonania usługi
8. Oświadczenie wykonawcy o akceptacji projektu umowy - na znak przyjęcia warunków zawartych
w projekcie umowy do oferty należy załączyć projekt umowy stanowiący zał. nr 5 do niniejszej SIWZ
z zaparafowanymi wszystkimi stronami.
Załączone dokumenty powinny być wystawione i podpisane przez osobę upoważnioną do reprezentowania firmy, wskazaną do reprezentacji we właściwym rejestrze lub ewidencji o działalności gospodarczej, lub osoby posiadające imienne upoważnienie do reprezentowania wykonawcy w niniejszym zamówieniu.
Wymagane dokumenty mogą być złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
W przypadku, gdy przedstawiona kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości co do jej prawidłowości a zamawiający nie może sprawdzić jej prawdziwości w inny sposób, może on żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu.
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów wymienionych w pkt. 2,3 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienia,
- nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów o których mowa wyżej zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiedniego kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
IV. INFORMACJE PROCEDURALNE
1. Zamawiający przekaże wykonawcy Specyfikacje Istotnych Warunków Zamówienia nie później niż w terminie 5 dni
od dnia otrzymania wniosku o jej przekazanie.
2. Wszelkie pytania i wątpliwości dotyczące prowadzonego postępowania należy kierować na adres Zamawiającego.
Do kontaktu z wykonawcami uprawnieni są:
Teresa KORNIAK tel. (018) 447-95-74 w godz. 8.00 _14.00
od poniedziałku do piątku
3. Wykonawca może zwrócić się na piśmie (faksem, potwierdzonym niezwłocznie pisemnie) do Zamawiającego
o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia nie później niż 6 dni przed upływem terminu
składania ofert.
4. W przypadku wniesienia zapytania dotyczącego postępowania, zamawiający prześle treść wyjaśnienia wszystkim
wykonawcom, którym doręczono SIWZ bez ujawniania źródła zapytania.
5. W szczególnie uzasadnionych przypadkach zamawiający może w każdym czasie przed upływem terminu do składania
ofert, zmodyfikować treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Dokonaną w ten sposób modyfikację
przekaże niezwłocznie wszystkim wykonawcom, którym przekazano SIWZ.
6. Zamawiający przedłuży termin składania ofert z uwzględnieniem czasu niezbędnego do wprowadzenia
w ofertach zmian wynikających z modyfikacji treści SIWZ. O przedłużeniu terminu składania ofert zamawiający
niezwłocznie zawiadomi wszystkich wykonawców, którym przekazano SIWZ.
7. Oferty, które złożone zostały po terminie określonym w pkt. V.3 SIWZ zostaną zwrócone bez otwierania po upływie
terminu przewidzianego na wniesienie protestu.
8. Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną ofertę pod warunkiem, że zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o ich wprowadzeniu lub o wycofaniu oferty przed upływem terminu do składania ofert. Powiadomienie powinno być opieczętowane i dostarczone w zamkniętej, zapieczętowanej kopercie z napisem określonym w opisie sposobu przygotowania ofert i oznaczonej dodatkowo napisem “ZMIANA” lub “WYCOFANIE”.
9. Komisyjne otwarcie ofert nastąpi w Warsztatach Terapii Zajęciowej w Czarnym Potoku-33-390 Łącko
10. Otwarcie ofert jest jawne.
11. Bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie
zamówienia.
12. Podczas otwarcia ofert zamawiający poda nazwy (firmy) oraz adresy wykonawców, a także informacje dotyczące
ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach. Informacje te
odnotowane zostaną w protokole otwarcia ofert.
13. Informacje o których mowa w pkt.12, przekazuje się niezwłocznie wykonawcom, którzy nie byli obecni na otwarciu ofert, na ich wniosek.
14. W toku badania i oceny złożonych ofert zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści
złożonych ofert.
15. Zamawiający poprawi w tekście ofert oczywiste omyłki pisarskie oraz omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny
niezwłocznie zawiadamiając o tym wszystkich wykonawców, którzy złożyli oferty.
16. Omyłki rachunkowe zamawiający poprawi zgodnie z przepisami art. 88 Ustawy.
17. Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu
zamówienia zwróci się do wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny. Zamawiający odrzuci ofertę wykonawcy, który nie złożył wyjaśnienia lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnienia potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
18. Zamawiający odrzuci ofertę jeżeli:
- jest niezgodna z Ustawą;
- jej treść nie odpowiada treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia;
- jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
- zawiera rażąco niska cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia;
- została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na podstawie art. 88 lub błędy obliczeniu ceny;
- wykonawca w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny;
- jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
19. Zamawiający zawiadomi równocześnie wszystkich wykonawców o odrzuceniu ofert podając uzasadnienie
faktyczne i prawne.
20. Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy bądź wykonawcom, których oferta została uznana za
najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w niniejszej SIWZ.
21. Jeżeli wystąpią okoliczności zapisane w art. 93 Ustawy, zamawiający unieważni postępowanie o udzielenie
zamówienia i zawiadomi pisemnie wszystkich wykonawców, którzy ubiegali się o zamówienie.
22. Zamawiający powiadomi o wyniku przetargu pisemnie wykonawców, którzy ubiegali się o przyznanie zamówienia.
23. Oświadczenia, wnioski , zawiadomienia oraz inne informacje przekazane za pomocą telefaksu uważa się za złożone
w terminie jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem terminu i została niezwłocznie potwierdzona pisemnie,
przy czym każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt otrzymania faksu.
V. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA I ZŁOŻENIA OFERTY
1. Sposób przygotowania oferty:
a) Każdy wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę
b) Jedną wspólną ofertę mogą złożyć wykonawcy występujący wspólnie np. konsorcjum, wspólnicy spółki cywilnej
Oferta ta winna spełniać następujące wymagania:
- Wykonawcy przedłożą wraz z ofertą umowę przewidującą sposób ich współdziałania, cel gospodarczy, zakres prac przewidzianych do wykonania każdemu z nich, stosunki prawne z osobami trzecimi, odpowiedzialność za zobowiązania z tytułu niewykonania bądź nienależytego wykonania umowy, gwarancji, rękojmi na zasadach odpowiedzialności solidarnej (art. 369 KC) ,wykluczenie możliwości wypowiedzenia umowy przez którąkolwiek z jego członków do czasu wykonania zamówienia oraz upływu czasu gwarancji i rękojmi, zakaz zmian w umowie bez zgody Zamawiającego, oraz w której wyznaczą upoważnionego reprezentanta,
- wymagania postawione przez zamawiającego wykonawcy dotyczą odpowiednio, każdego z wykonawców składających wspólną ofertę
- potencjał ekonomiczny i techniczny oraz doświadczenie oferentów w sumie musi spełniać wymagane warunki, oferta musi być podpisana w taki sposób by prawnie obowiązywała wszystkich oferentów występujących wspólnie,
- wykonawcy występujący wspólnie muszą upoważnić jednego spośród siebie jako pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, oraz do zaciągania zobowiązań w imieniu każdego z partnerów, podpisanego prawnie przez upoważnionych przedstawicieli wszystkich partnerów, załączając do oferty pełnomocnictwo
- wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem.
- pełnomocnik przyjmuje na siebie odpowiedzialność za realizację całości zamówienia, łącznie z płatnością
c) Ofertę należy napisać w języku polskim w sposób trwały ( na maszynie do pisania, komputerze, długopisem lub nieścieralnym atramentem).
Oferta powinna być podpisana przez upoważnionego przedstawiciela wykonawcy.
Strony oferty oraz wszystkie miejsca w których wykonawca naniósł zmiany powinny być parafowane przez osobę podpisującą ofertę. Zaleca się ponumerowanie stron.
d) Ofertę należy przygotować wg wzoru stanowiącego z a ł. n r 1 do niniejszej Specyfikacji.
Do oferty mają być załączone dokumenty wymienione w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (dokumenty dołączone do oferty stanowią jej integralną część i powinny być czytelnie oznaczone, ponumerowane).
Wykonawca nie później niż w terminie składania ofert może zastrzec, które dokumenty dołączone do oferty stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i nie mogą być udostępniane innym uczestnikom postępowania. W takim przypadku oferent dokumenty te zepnie w oddzielny plik opatrzony napisem: "Nie udostępniać innym uczestnikom postępowania". Oferta w której wszystkie informacje zostały uznane przez wykonawcę jako stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa ulega odrzuceniu.
Oferta winna znajdować się zamkniętej kopercie z napisem: " Oferta na " Wynajem autobusu / busu/
wraz z kierowcą do przewozu osób niepełnosprawnych- uczestnikówWTZ"
Nie otwierać przed 22.grudnia 2006r. godz. 1015 oraz adresem zamawiającego i danymi wykonawcy.
e) Wszystkie koszty związane ze sporządzeniem i złożeniem oferty ponosi wykonawca - niezależnie o wyniku
postępowania przetargowego.
2. Ofertę należy złożyć w Warsztatach Terapii Zajęciowej w Czarnym Potoku (budynek starej Szkoły Podstawowej)
3. Termin składania ofert upływa w dniu 22.grudnia 2006 r. do godz. 1000
4. Otwarcie ofert nastąpi w Warsztatach Terapii Zajęciowej w Czarnym Potoku 33-390- Łącko o godz. 10.15
5. Sposób ustalenia ceny ofertowej:
Cena ofertowa winna być ustalona w oparciu o podaną przez Zamawiającego trasę.
Cena ofertowa jest ceną brutto, oraz powinna obejmować wynagrodzenie za wszystkie obowiązki wykonawcy, niezbędne do zrealizowania zamówienia. Oznacza to, że cena musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zadania wynikające wprost, jak również nie ujęte, a niezbędne do wykonania zadania, tj. podatek, ubezpieczenia, itd.. Cenę należy określić w złotych polskich, cyfrowo i słownie w wysokości netto i brutto (wraz z podatkiem VAT).
Nie dopuszcza się rozliczenia zamówienia w walutach innych niż polskie złote.
Cena brutto oferty nie ulega zmianie przez cały czas trwania umowy.
Za naliczenie podatku VAT w odpowiedniej wysokości odpowiada wykonawca.
6. Termin związania ofertą : Wykonawca związany jest ofertą przez okres 30 dni
- Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składnia ofert,
W uzasadnionych przypadkach na co najmniej 7 dni przed upływem terminu związania złożoną ofertą Zamawiający może tylko raz zwrócić się do wykonawców o przedłużenie tego terminu na oznaczony okres nie dłuższy jednak niż 30 dni.
VI. KRYTERIA OCENY OFERT
1. Jedynym kryterium jest cena . Zamawiający wybierze ofertę z najniższą ceną brutto.
2. Jeżeli nie można wybrać oferty najkorzystniejszej ze względu na to , że zostały złożone oferty o takiej samej cenie zamawiający wezwie wykonawców którzy złożyli te oferty , do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych.
VII. WADIUM I ZABEZPIECZENIA
Ze względu na wartość zamówienia wadium i zabezpieczenie nie jest wymagane
VIII. UMOWA
1. Zamawiający zawrze umowę z wykonawcą, który złożył ofertę odpowiadającą wymaganiom określonym w niniejszej specyfikacji, przedłożył ofertę najkorzystniejszą z punktu widzenia kryteriów przyjętych w niniejszym postępowaniu. O terminie podpisania umowy wykonawca, którego oferta została wybrana do realizacji zamówienia zostanie powiadomiony pisemnie.
Umowa może być zawarta w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, nie później jednak niż przed upływem terminu związania ofertą.
2. Wszelkie przyszłe zobowiązania wykonawcy związane z umową w sprawie zamówienia publicznego, ogólne warunki umowy zawiera projekt umowy stanowiący załącznik do niniejszej SIWZ.
IX. ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ
1. Wykonawcom, a także innym osobom, których interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez zamawiającego Ustawy przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w dziale VI Ustawy.
- Wykonawca może złożyć protest na ręce zamawiającego w terminie 7 dni od chwili gdy powziął lub mógł
powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
Protest dotyczący postanowień SIWZ można wnosić nie później niż 3 dni przed upływem terminu składania ofert.
Wniesienie protestu dopuszczalne jest tylko przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Protest wniesiony po terminie odrzuca się.
W przypadku wniesienia protestu po upływie terminu składania ofert bieg terminu związania oferta ulega zawieszeniu do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia protestu.
Zamawiający rozpatruje protest najpóźniej w ciągu 5 dni od daty jego wniesienia. Brak rozpatrzenia
protestu w przewidzianym terminie poczytuje się za jego oddalenie.
- Od rozstrzygnięcia lub odrzucenia protestu oraz w przypadku braku rozpatrzenia w terminie wykonawcy przysługuje odwołanie, które wnosi do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w terminie 5 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia lub upływu terminu do rozpatrzenia, informując równocześnie zamawiającego
- Na wyrok zespołu arbitrów oraz postanowienia zespołu arbitrów kończące postępowanie odwoławcze przysługuje skarga do sądu.
Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania zamawiającego. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Urzędu w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia zespołu arbitrów, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi.
X. ZAŁĄCZNIKI DO SPECYFIKACJI
1.Zał. nr 1 - Formularz oferty
2.Zał. nr 2 - Oświadczenie w trybie art. 22 ust. 1 , 24 ust.1 , 2 i 44 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień
Publicznych
3.Zał. nr 3 - Oświadczenie o nie zaleganiu w opłacie podatku. składek ZUS
4.Zał nr 4 - Wykaz taboru samochodowego
5.Zał nr 5 - Formularz wzór umowy
Łącko, dnia 13 grudnia 2006 r. Zatwierdził:
Nazwa i adres firmy (oferenta) Załącznik nr 1 specyfikacji
Nawiązując do ogłoszenia o przetargu nieograniczonym o wartości szacunkowej poniżej 60.000 EURO ogłoszonego na stronie internetowej Gminy Łącko przez:
Stowarzyszenie "Dolina Dunajca" 33-390 Łącko 498
„Wynajem autobusu (busu) wraz z kierowcą do przewozu osób niepełnosprawnych
na Warsztaty Terapii Zajęciowej w Czarnym Potoku 33-390 Łącko z podziałem na zadania”
1. Oferujemy wykonanie zamówienia w zakresie objętym specyfikacją istotnych warunków zamówienia za kwotę:
Trasa II
Lp.
Trasa Ilość km w jedną stronę Ilość uczestników Cena netto za jeden dzień Podatek/
VAT
.......% Cena brutto za jeden dzień Przeciętna ilość dni 2007 Cena brutto za rok
1. Zarzecze, Zabrzeż, Maszkowice, Brzyna, Obidza, Łazy Brzyńskie, Jazowsko, Kadcza, Czarny Potok 58 23
215
2. Czarny Potok , Kadcza, Jazowsko,
Łazy Brzyńskie, Obidza, Brzyna, Maszkowice, Zabrzeż, Zarzecze 58 23
Cena netto ...............................................................................zł
Podatek Vat ............................................................................zł
Ogółem cena brutto ................................................................zł
Słownie brutto: ...........................................................................................................................................................
2. Zamówienie wykonywać będę w terminie od dnia 02.01.2007r. do dnia 31.12. 2007 r .
3. Oświadczam, że cena podana w ofercie jest niezmienna w całym okresie realizacji przedmiotu zamówienia
4. Warunki płatności do 14 dni od daty przedłożenia faktury
5. Oświadczam, że zapoznałem się ze specyfikacją i nie wnoszę do niej zastrzeżeń.
6. Oświadczam, że uważam się związany niniejszą ofertą na czas wskazany w specyfikacji.
7. Oświadczam, że projekt umowy akceptuję i zobowiązuję się w przypadku wybrania mojej oferty do zawarcia umowy w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
8. Oświadczam, że spełniam wszystkie warunki wynikające z art. 22 ust.1 i 24 ustawy Prawo zamówień publicznych.
1. Oświadczam, że wszystkie zapisane strony oferty łącznie z wszystkimi załącznikami są ponumerowane i cała oferta składa się z ................... stron.
.................................. ...............................................................
miejscowość, data podpisy osoby upoważnionej do składania
oświadczeń woli w imieniu oferenta
Załącznik nr 2 do specyfikacji
(pieczęć firmowa)
OŚWIADCZENIE
Świadomy odpowiedzialności karnej z art. 233 Kodeksu Karnego oświadczam co następuje:
A. Oświadczam, że :
1 )posiadam uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2)posiadam niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponuję osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
3)znajduję się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
4) nie podlegam wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia
B. Oświadczam, że żadna z okoliczności wymienionej w przytoczonej niżej treści Art. 24 Prawa zamówień publicznych nie zaistniała. Oświadczam, że wiem że z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:
1) wykonawców, którzy w ciągu ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania wyrządzili szkodę nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, a szkoda ta nie została dobrowolnie naprawiona do dnia wszczęcia postępowania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które wykonawca nie ponosi odpowiedzialności;
2) wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono;
3) wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
4) osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;
5) spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo
popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych; .
G) spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;
7) spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;
8) osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;
9) podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary;
10) wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa wart. 22 ust. 1 pkt. 1-3 Prawa zamówień publicznych i w p. A. niniejszego oświadczenia
C. Oświadczam, wiem że z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również wykonawców, którzy:
1) wykonywali czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, z wyjątkiem autorów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, jeżeli przedmiotem postępowania o udzielenie zamówienia są prace projektowe wynikające z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, sporządzonych przez tych autorów;
2) złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania;
3) nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków;
4) nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą.
D. Nadto oświadczam, że spełniam warunki udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne
Prawdziwość powyższych danych potwierdzam własnoręcznym podpisem - potwierdzamy własnoręcznymi podpisem, świadom odpowiedzialności karnej z art. 233 Kodeksu Karnego.
Miejscowość Data.................................. .............................
(podpis - podpisy
Załącznik nr 3 do specyfikacji
...................................................
Nazwa i adres firmy (oferenta)
OŚWIADCZENIE
biorący udział w przetargu nieograniczonym na:
Wynajem autobusu (busu) wraz z kierowcą do przewozu osób niepełnosprawnych – uczestników na zajęcia
w Czarnym Potoku 33-390 Łącko
Oświadczam /my/ że
nie zalegam /my/
z opłacaniem podatków we właściwym Urzędzie Skarbowym i organie gminy , oraz opłat, składek na ubezpieczenia społeczne we właściwym Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych
(x) - niepotrzebne skreślić
data .............................................. ..........................................
( podpis, podpisy )
Art. 233 Kodeksu Karnego ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r (Dz.U.Nr.88 poz. 53 z późniejszymi zmianami)
&1. Kto, składając zeznanie mające służyć za dowód w postępowaniu lub w innym postępowaniu prowadzonym na podstawie ustawy, zeznaje nieprawdę lub zataja prawdę , podlega karze pozbawienia wolności do lat 3
& 2. Warunkiem odpowiedzialności jest, aby przyjmujący zeznanie ,działając w zakresie swoich uprawnień, uprzedził zeznającego o odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania lub odebrał od niego przyrzeczenie.
Załącznik Nr 4 do specyfikacji.
...................................................
Nazwa i adres firmy (oferenta)
KWALIFIKACJE TECHNICZNE
A. POJAZDY PRZEZNACZONE DO REALIZACJI ZAMÓWIENIA
Rodzaj - model Liczba
Jednostek Własny lub Dzierżawiony Ilość miejsc siedzących
B OSOBY - KIEROWCY PRZEZNACZENI DO REALIZACJI ZAMÓWIENIA
Nazwisko i imię
Lata doświadczenia
W załączeniu przekazujemy :
- kserokopie dowodów rejestracyjnych pojazdów przeznaczonych do wykonywania usługi
- uprawnienia do obsługi pojazdów samochodowych kierowców (prawo jazdy, świadectwo kwalifikacji)
.......................................
data...................................... ( podpis, podpisy )
załącznik nr 5 do specyfikacji
UMOWA ...../2006projekt
W dniu 2006r. w Łącku pomiędzy:
Stowarzyszeniem "Dolina Dunajca" 33-390 Łącko 498 reprezentowanym przez
l. .............................
2. .............................
zwaną dalej " Zamawiającym"
a ..........................................................................................................................................................
reprezentowanym przez:
1...........................
zwanym dalej "Wykonawcą"
W rezultacie dokonania przez Zamawiającego wyboru oferty Wykonawcy w trybie przetargu nieograniczonego. przeprowadzonego zgodnie z Ustawą o zamówieniach publicznych z dnia 29 stycznia 2004r. została zawarta umowa o następującej treści:
§1
Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje do realizacji zadanie pn:
"Wynajem autobusu (busu) wraz z kierowcą do przewozu osób niepełnosprawnych na Warsztaty Terapii Zajęciowej w Czarnym Potoku 33-390 Łącko
1. " Wykonawca" zobowiązuje się na zlecenie "Zamawiającego" do wykonania usługi przewozu: uczestników WTZ w Czarnym Potoku na trasie od miejsca zamieszkania pod WTZ Czarny Potok
§2
1. "Wykonawca" zobowiązuje się do wykonania przewozu na określonym odcinku tam i z powrotem w każdy dzień uczestnictwa w WTZ. Przewóz wykonywany jest niezależnie od ilości uczestników, którzy dojeżdżają do Warsztatów Terapii Zajęciowej w Czarnym Potoku.
2. Przewóz wykonywany będzie według następującego rozkładu jazdy: załącznik nr 1do umowy.
3. W razie zmian rozkładów zajęć "Zamawiający" ma prawo zmienić rozkład jazdy za uprzednim powiadomieniem i
uzgodnieniem z " Wykonawcą ".
4 "Zamawiający" zastrzega sobie prawo zawieszenia realizacji zadania w dniach, w których warunki
atmosferyczne i stan nawierzchni dróg nie gwarantuje bezpieczeństwa zdrowia i życia przewożonych
uczestników.
§3
"Wykonawca" oświadcza, że:
l. Posiada uprawnienia do zarobkowego wykonywania usług przewozu ludzi /uczestników/ na dowód czego kopię
uprawnień przedkłada "Zamawiającemu".
2. Jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej i NW za szkody jakie mogą doznać przewożone przez niego
osoby, na dowód czego przedkłada kopię polisy ubezpieczeniowej,
3. Ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilną za przewożonych uczestników.
4. Przewozu dokonywał będzie samochodem marki nr rej. rok produkcji tylko na
miejscach siedzących , ilość miejsc 23.
5. Samochód dostosowany jest do potrzeb przewozu uczestników.
§4.
" Wykonawca" wykonywać będzie usługi w okresie:
od 02.01.2007 roku do 31.12.2007 roku w każdy dzień zajęć terapeutycznych w Warsztatach
"Zamawiający" ma prawo rozwiązać umowę:
a) w trybie natychmiastowym, bez wypowiedzenia w razie niedbałego wykonywania umowy, zaś w szczególności w
razie nieprzestrzegania ustalonych godzin przyjazdów albo odjazdów, niewykonywanie przewozu w określonym kursie albo z winy "Wykonawcy".
b) w razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. Odstąpienie od umowy w tym wypadku może nastąpić w terminie miesiąca od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach.
§5
1.Ustalone na podstawie oferty cenowej wynagrodzenie "Wykonawcy" wyraża się kwotą
wartość brutto - ............... zł
słownie: .......................
2. Za usługi o których mowa w §l umowy "Zamawiający" płacić będzie" Wykonawcy" wynagrodzenie wg następujących zasad:
a) za l (jeden) dzień przewozu - dowozu i odwiezienia uczestników z miejsca zamieszkania do WTZ
i z powrotem
brutto PLN (słownie: ................................................................................................................
3. Wynagrodzenie będzie rozliczane za miesiące kalendarzowe.
4. Podstawą wystawienia faktury przez "Wykonawcę" jest potwierdzenie wykonania przewozu, tj. ilości dni
przewozu uczestników w rozliczeniowym okresie miesiąca kalendarzowego, przez Kierownika WTZ
5. Powyższe wynagrodzenie jest niezmienne w okresie od 02.01.2007 do 31.12.2007 r
§6
1. Wynagrodzenie płatne będzie w terminie 14 dni po przedłożeniu faktury przez "Wykonawcę" na wskazane
przez niego konto, wraz z potwierdzeniem o którym mowa w § 5 pkt 4
2. Za niedotrzymanie terminu zapłaty naliczane będą przez" Wykonawcę" ustawowe odsetki.
§7
"Wykonawca" nie może powierzyć wykonania zobowiązań wynikających z niniejszej umowy innej osobie bez pisemnej
zgody "Zamawiającego".
§8
l. Strony postanawiają, że w razie niewykonania lub nienależytego wykonania umowy w zakresie niżej wymienionym, obowiązującą formą odszkodowania stanowić będą kary umowne, które będą naliczane
" Wykonawcy" w następujących wysokościach:
a) za nieterminowe wykonanie przewozu (spóźnianie przyjazdu, odjazdu itp. chyba, że wynika to z nie
przejezdności dróg w okresie zimowym) w wysokości 5% wynagrodzenia umownego za jeden dzień przewozu, Zamawiający dopuszcza możliwość nie wykonania usługi ze względu na trudne warunki atmosferyczne
( nieprzejezdna Droga)
b) za każdy, mimo takiego obowiązku, nie wykonywany dzień przewozu albo kurs, za dzień l 0% wynagrodzenia, a za kurs 5% wynagrodzenia, odliczone w obu przypadkach od należności za miesiąc, w którym nastąpiło niewykonanie,
c) za odstąpienie od umowy z przyczyn zależnych od" Wykonawcy" w wysokości wynagrodzenia za 2 (dwa)
poprzednie miesiące albo wynagrodzenie jakie by się należało" Wykonawcy" za 2 (dwa) miesiące,
2. "Zamawiający" zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego karę umowną.
§9
Wszelkie zmiany treści niniejszej umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności.
§10
W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego, oraz w sprawach procesowych
przepisy kodeksu postępowania cywilnego oraz przepisy Ustawy o zamówieniach publicznych.
§11
Spory mogące wyniknąć z realizacji niniejszej umowy rozstrzyga Sąd właściwy rzeczowo dla siedziby “ Zamawiającego”.
§12
Umowę sporządzono w 2-ch jednobrzmiących egzemplarzach, po l dla ,,zamawiającego” i “Wykonawcy”
ZAMAWIAJĄCY WYKONAWCA
Wykaz wydanych materiałów przetargowych0
Lp. Nazwa i adres firmy (osoby) Nr telefonu Data wydania
1
2
3
4
5
6
7
Autor: MB